Monday, August 27, 2012

First day of Road Test: MAC Pro Longwear SPF 10 Foundation

Hi Lovelies! Sorry for the lack of posts. haha

I really want to have something new up in my blog but I am having some issues with my camera. Well I use a DSLR (Canon EOS 5D MarkII which was gifted to me by my parents) to take photos for this blog. DISCLAIMER: I am not a pro photographer to be using a DSLR but that's what I have, okay? haha Recently, I think I may have tweaked the camera's setting too much and my photos became blurry. SOS! I need some pro help here. I want to  make use of my camera's features. If you know someone who conducts short course photography classes, please let me know (thanks in advance!). 

So lo and behold, I used the iSight of my laptop. haha  Excuse the messy hair, the mess on my bed and my peasant tank. XD I am about to sleep, just checking on some emails. I noticed my makeup still looks nice at the end of the day. Why not share what I used? And also, I am using a new foundation here. First day of the road test. I had this on for the whole day and it still looks good! What do you think?

PRIMER: Benefit Porefessional

FOUNDATION: MAC Pro Longwear SPF 10 Foundation in NC20 set with Etude House Dr.Oil Solution Powder

CONCEALER: Diorskin Scuplt Lifting Smoothing Concealer in 001

BROWS: The Face Shop Face It Designing Cake Eyebrow in 2

EYES: Virginia Olsen Oracle Eyeshadow on the lids and blended out plus MAC Carbon Eyeshadow as liner on upper lash line

LASHES: No Mascara 

BLUSH: MAC Immortal Flower

LIPS: Revlon Just Bitten Kissable Balm Stain in Sweetheart

Pa-cute picture of the day haha

What I really love about today's makeup is my foundation. I didn't even use my Skindinavia Makeup Setting Spray for this and it lasted me for the whole day: church, movie, dinner and hang out. I just had to powder a bit. During inspection, I had no sign of makeup melting or whatsoever, truly Pro LongWear. Chose the NC20 shade even I'm  an NC25-NC30 because I'm acidic. Foundations usually oxidize on my skin. Do you think this is too stark white for me? Let me know. :)

Now do I choose this over my HG Longwearing Foundation which is the Estee Lauder Double Wear. Still not sure! But 'twas a great first day of road test. haha I say this one gives you a medium to full coverage and the finish is dewy on me. The Estee Lauder one is a demi-matte. It has quite a rival now. haha

I will let you know about this foundation soon! Will also put up a haul post for the things I got this month of August. Thought I bought nothing but when I looked at my stash, I mostly got new foundations to try out. Impulsive me!

Lovelies, what's your pick for a long wearing foundation? Would love to know yours. 

Love,
Anna


10 comments:

  1. Hello Anna,

    I just want to tell you that you look really pretty. Why don't you try venturing youtube? I personally think you can be a one of those beauty gurus because you have a pleasing personality, you do great reviews and such. And I also have this feeling that you will be one of those who are already on the top. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh that was one sweet comment Maria! I don't think I still have the time to do Youtube videos now that I'm not able to update my blog regularly. haha And it will take me so much courage to do that. Lets see what the future holds. ;) Thank you for dropping by my blog! Kisses xx

      Delete
  2. OMG!!! I love your lips.. more lips and lipstains and lipsticks and more!! swatches too! ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Marjorie! Will try uploading more lippies although im not a lippy person. haha Thanks for dropping by my blog. :)

      Delete
  3. You are so pretty! And your room is very relaxing. :) Hmmm.. I don't know how to throw this question. But about the oxidizing thingy, what does it do to the foundation on the skin? Maybe I have the same problem, I just don't know how to deal with it because I don't know what the situation is called. Hahaha.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Marie jane! When you have acidic skin, your foundation is likely to oxidize(it varies from foundation to foundation depending on the its ingredients). And when it oxidizes on your skin, it will turn dark or too orange on you. Best thing to do if you have an acidic skin like mine, buy a foundation one or two shades lighter than your normal shade. In my case, I am an NC30 but I get foundations NC25 or even NC20. To know whether one or two shades lighter, you have to do a patch test on your skin (preferrably the skin on your jawline). Let the swatch rest for a minimum of 30mins(that's what I do! haha). Then judge from the oxidized swatches. If you have bought the right shade for you and you don't want to shell out to get a lighter shade, use a primer (silicone-based one). I hope this helps! hahaha Thanks for dropping by my blog! :)

      Delete
  4. Long wearing foundation? Try MeMeMe Flawless Cream Foundation with SPF15 then pair it with their translucent Flwaless Loose Powder. It has awesome staying power! But if you want something lighter, they have the Flawless Tinted Moisturizer with SPF15. Great for those with oily skin. <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mei! I would love to try that MeMeMe Flawless Cream Foundation. Honestly, I don't have anything from the brand MeMeMe. May be some time, I will purchase. Thank you for the wonderful suggestion and for dropping by my blog! :)

      Delete
    2. I just very recently tried it. Really good, if you ask me. I have the same problem with you: oily skin.. So I'm always on the hunt for really good foundies and powders! BTW, you're welcome! Love your blog entries, been "lurking" for awhile but this post has made me wanna comment. :D

      Delete
  5. Youre beautiful and so flawless <3

    ReplyDelete